Iftar Jamaie Anjuran Bersama PPMM dengan BKAWM Meriah




KAHERAH, 27 JULAI 2014 – Sebuah Majlis Berbuka Puasa telah diadakan pada 27 Julai yang lalu iaitu pada malam terakhir Ramadhan bersama anak-anak Wilayah Persekutuan yang berada di Mesir. Majlis tersebut merupakan anjuran bersama Pejabat Pengurusan MAIWP Mesir (PPMM) dengan Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) sesi 2013/2014.

          Majlis bermula seawal jam 5.00 petang dengan ucapan daripada Yang Dipertua BKAWM 2013/2014, saudara Muhammad Syazwan Syamil bin Mohd Razman, Pegawai Atase Pendidikan Wilayah Persekutuan, Haji Ahmad Yahya bin Mohd Haniff dan TYT Dato’ Ku Jaafar Ku Shaari, Duta Besar Malaysia ke Republik Arab Mesir atau lebih dikenali dengan Pak Ku.

          Majlis diteruskan dengan aktiviti khatam Al-Quran dan tahlil yang diketuai oleh saudara Muhd Bazli bin Zakaria. Para hadirin dijamu dengan juadah yang disediakan sesudah solat Maghrib. Turut hadir Prof. Dr. Mohd Radhi Ibrahim, Pengarah Education Malaysia Egypt (EME) merangkap Menteri Penasihat, Kedutaan Besar Malaysia ke Kaherah (KBMK) beserta seluruh pegawai kedutaan dan negeri di Mesir. Suasana cukup meriah dan ceria dengan kehadiran para tetamu.

          “Alhamdulillah, terima kasih kepada semua yang hadir kerana telah menjayakan program berbuka puasa pada malam ini. Semoga ukhuwah yang terjalin antara kita dapat dikekalkan selamanya”, ujar saudari Munira binti Mahammad Noor, Timbalan Pengarah Ihya’ Tarbawi Ramadhan 2014 (IHTIRAM ’14).

     
     

          Pihak BKAWM mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak PPMM di atas tajaan jamuan iftar pada kali ini. Di kesempatan ini, seluruh barisan kepimpinan BKAWM mengambil peluang untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin kepada semua anak Wilayah Persekutuan khususnya dan kepada muslimin dan muslimat secara umumnya. Semoga amalan kita diterima oleh Allah S.W.T.


“Satu Fikrah, Satu Amal”
“Meneguh Ukhuwah, Menjana Tarbiah”



Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]