Ziarah Mahabbah Mempamer Komitmen BKAWM Terhadap Ahli





KAHERAH, 16 September 2014 – Barisan AJK HEWI Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) sesi 2013/2014 telah melakukan Ziarah Mahabbah ke beberapa rumah ahli di muhafazah sepanjang bulan Ogos yang lalu. Ziarah Mahabbah ini merupakan anjuran Lajnah Kebajikan BKAWM. Program ini juga merupakan salah satu aktiviti tahunan Lajnah Kebajikan sendiri.

          Antara aktiviti yang dijalankan semasa Ziarah Mahabbah adalah taaruf ringkas AJK HEWI sesama ahli, membuat culaan keselamatan dan situasi terkini ahli dari sudut pengajian, kebajikan dan sebagainya. Di samping itu, turut diedarkan bahan-bahan bacaan daripada unit-unit BKAWM seperti risalah bulanan, Putra Digest dan juga kad ucapan AJK HEWI sempena Hari Raya Aidilfitri yang lepas.

          Antara muhafazah yang sempat diziarahi dalam Ziarah Mahabbah pada kali ini 
ialah Mansurah, Zaqaziq, dan Sayyeda Zainab. Tujuan Ziarah Mahabbah ini dijalankan adalah untuk lebih mengeratkan hubungan antara pimpinan BKAWM dengan ahli serta mengambil cakna keadaan ahli yang berada di muhafazah-muhafazah.
 
          Harapan kami di pihak BKAWM agar ahli sentiasa komited dengan BKAWM yang merupakan sebuah badan yang ditubuhkan khusus untuk menjaga kebajikan anak-anak Wilayah Persekutuan sama ada yang berada di sekitar Kaherah mahupun di cawangan. BKAWM keluarga kita.

“Satu Fikrah Satu Amal”
“Meneguh Ukhuwah, Menjana Tarbiah”






Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]